LUMiQ koel-/vriescombinaties van Bauknecht vallen in de prijzen

01-03-2012

LUMiQ koel-/vriescombinaties van Bauknecht vallen in de prijzen

Maart 2012: De 'red dot award: product design' wordt toegekend aan producten die buitengewoon goed ontworpen zijn. Dit jaar slaagde Bauknecht er opnieuw in de deskundige jury van deze internationaal erkende award te overtuigen: de LUMiQ koel- /vriescombinaties mogen nu het kwaliteitsstempel 'winnaar red dot design award 2012' dragen.

"We zijn heel trots dat Bauknecht opnieuw de red dot award heeft mogen ontvangen. Deze beslissing van de jury bewijst dat we met onze innovatieve producten ingespeeld hebben op actuele trends", aldus Marten van der Mei, Director Marketing Continental bij Bauknecht Hausgeräte GmbH. "De nieuwe LUMiQ koel- /vriescombinaties combineren hoogstaand design met intelligente technologieën."

Elegant design en extreem gebruiksvriendelijk

De vlakke deuren stralen strakke elegantie uit, waardoor de apparaten perfect in iedere moderne keuken passen. De intuïtieve gebruikersdisplays zijn optimaal in de deur geïntegreerd en benadrukken, net als de lange metalen handgreep, het elegante design. De ProTouch-afwerking biedt extra comfort en gemak en voorkomt ontsierende vingerafdrukken op de deuren. Dankzij het efficiënte StarLight LED-verlichtingssysteem is alles in de koelkast goed zichtbaar en wordt het energieverbruik tot een minimum beperkt.

Tot vier keer langer vers1

In de LUMiQ koel-/vriescombinaties blijven levensmiddelen tot vier keer langer1 net zo vers als op de dag dat ze gekocht zijn. De innovatieve ProFreshTM-technologie regelt de luchtvochtigheid in de koelkast actief2 en nauwkeurig met behulp van intelligente sensors. De Green IntelligenceTM-technologie houdt de temperatuur stabiel. Bovendien heeft de LUMiQ KGN 5492 A2+ PT koel-/vriescombinatie een ProFresh 0° Zone, die ideaal is voor bederfelijke levensmiddelen zoals vlees en vis. Alle LUMiQ koel- /vriescombinaties met het energielabel A3+ verbruiken tot 60%3 minder energie; modellen met het energielabel A2+ besparen tot 40%3 energie.

LUMiQ koel-/vriescombinaties

De volgende LUMiQ koel-/vriescombinaties kregen een 'red dot award: product design 2012'.

• LUMiQ KGN 5492 A2+ PT
  • LUMiQ KGE 5392 A3+ PT
  • LUMiQ KGE 5382 A3+ PT
  • LUMiQ KGE 5382 A3+ WS

1 In vergelijking met een Total NoFrost-koelkast van Bauknecht. Houd altijd de aangegeven houdbaarheidsdatum aan.

2 Dit is uniek in de markt voor huishoudelijke apparatuur.

3 In vergelijking met het gemiddelde energieverbruik van koelkasten van Bauknecht met het energielabel A. (status 3/2012 - na juli 2012: opmerking aanpassen vanwege de geleidelijke afschaffing van energieklasse A)

Over de red dot design award

De red dot design award werd in 1955 in het leven geroepen en is vandaag de dag een van de grootste en meest befaamde ontwerpwedstrijden ter wereld. Dit jaar streden 1800 bedrijven en zelfstandige ontwerpers uit 58 landen om de 'red dot award: product design 2012' en maakten van de gelegenheid gebruik om hun ontwerpvaardigheden tentoon te spreiden in een internationale competitie voor zowel gevestigde ontwerpers als aanstormend talent. Het red dot-gala, dat op 2 juli 2012 gehouden wordt in het Aalto-theater in Essen, is het hoogtepunt van de competitie.

Over Whirlpool Corporation

Bauknecht maakt deel uit van Whirlpool Corporation, ’s werelds belangrijkste fabrikant en verkoper van grote huishoudelijke apparaten, met een jaarlijkse omzet van ruim 18 miljard dollar, 71.000 werknemers en 67 productie- en onderzoekscentra wereldwijd. Whirlpool Corporation omvat verscheidene merken zoals Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn- Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht en nog vele anderen - verkrijgbaar in bijna elk land ter wereld. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende websites: www.bauknecht.nl en www.whirlpoolcorp.com
Over Whirlpool Europe
Whirlpool Europe is een dochtermaatschappij van Whirlpool Corporation. Het telt 12.500 werknemers, is verkrijgbaar in meer dan 30 Europese landen en heeft productiecentra in 7 Europese landen. Het Europese hoofdkantoor van Whirlpool is gevestigd in Comerio, Italië.